Om föreningen

Välkommen till BRF Stadsskogen K57.

I Uppsalas nya stadsdel Rosendal har Aros Bostad uppfört ett projekt med cirka 160 lägenheter. Från välplanerade och yteffektiva loftlägenheter med en takhöjd över fyra meter och sovloft på ca 15 kvm, till takvåningar med generösa terrasser. Bostäderna färdigställdes under början av 2020.
Föreningen är belagd i ett naturskönt och samtidigt stadsnära område som erbjuder ett aktivt uteliv i parker och närhet till gym, tennis och padelbanor.
Att flytta till ett modernt hus är att flytta till enkelhet och hållbarhet. I K57 Rosendal har man dessutom lagt till en komponent: lekfullhet. I husets hjärta ligger den gemensamma Hobby Lobbyn, vilket är precis vad det låter som, en självklar mötesplats för de boende med utrymme för dina specialintressen. Lokalen utrustas med verktyg för att till exempel mecka med cykeln, renovera möbler eller snickra ihop en helt ny favoritsyssla. Här kan du hämta inspiration från grannarna och utbyta idéer. Behöver du en paus kan du kliva ut till den mysiga innergården som binder samman husen. För dig som har gröna fingrar och vill ha en rogivande plats för dina växtprojekt finns här arbetsbord och odlingslådor. I huset finns även flera bekvämligheter som underlättar vardagen: Garaget når du smidigt med hiss från ditt våningsplan och bland de gemensamma utrymmena finns grovtvättstuga, cykelrum och barnvagnsrum.
Målsättningen för vår bostadsrättsförening är givetvis att alla skall trivas och känna trygghet och gemenskap i boendet.

Kort film över området

Här finner du vad uppsala kommun har på gång i Rosendal